ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σερρών Θεολόγος: «Στάση ζωής και πηγή δυνάμεως
και αισιοδοξίας, ο γλυκύτατος πασχάλιος χαιρετισμός»
19-04-2025
Με την παρουσία πλήθους ευλαβών πιστών, τελέσθηκε σήμερα το πρωί, Μέγα Σάββατο 19 Απριλίου 2025, η ακολουθία του Εσπερινού και η θ. Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου, ιερουργήσαντος του Σεβ. Μητροπολίτου Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου, επί του ιερού Κουβουκλίου του Επιταφίου στον ιερό Μητροπολιτικό Ναό Παμμ. Ταξιαρχών Σερρών.
Στην Πνευματική Διδαχή, επί τη λαμπροφόρω Αναστάσει του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, ο Σεβ. Ποιμενάρχης της των Σερρών και Νιγρίτης Εκκλησίας κ. Θεολόγος, μεταξύ άλλων, αναφέρει και τα εξής:
«Το μέγα θαύμα της πανενδόξου Αναστάσεως του Χριστού, αποτελεί τον θεμελιώδη πυρήνα της χριστιανικής πίστεως και ζωής. Σηματοδοτεί την νίκη, νίκη περίδοξη, κραταιά, συντριπτική κατά του θανάτου, της φθοράς, του διαβόλου. Είναι το συγκλονιστικότερο γεγονός της ανθρωπίνης ιστορίας. Με την Ανάσταση του Κυρίου μας, ο ίδιος ο κοσμικός χρόνος διαστέλλεται, αναλύεται σε αιωνιότητα και γίνεται Πάσχα μυστικό, διάβαση δηλαδή στον μυστηριακό χρόνο της υπέρχρονης Βασιλείας του Θεού.
Από την Ανάσταση του Χριστού αναβλύζει η βεβαία ελπίδα για τον άνθρωπο. Αυτή η ελπίδα δεν είναι μία αόριστη ιδέα, αλλά μία πραγματικότητα, που συγκεκριμενοποιείται στο θεανδρικό πρόσωπο του Κυρίου Ιησού, του αληθούς Θεού, του τελείου ανθρώπου, που υπέστη για χάρη όλων μας φρικτά βασανιστήρια και τελικώς θριάμβευσε και νίκησε με τον φυσίζωο θάνατό Του τον ίδιο τον θάνατο. Η υπερφυής ενανθρώπησή Του, ο λόγος, τα θαύματα, η θυσία, η Ανάστασίς Του, αποκαλύπτουν την ασύλληπτη αγάπη του Θεού για τον άνθρωπο. Η χριστιανική όμως ελπίδα βαθαίνει και πλαταίνει ακόμη περισσότερο από την βεβαιότητα για τον θρίαμβο του Χριστού πάνω στον ίδιο τον διάβολο, που συντελέσθηκε με την Σταυρική θυσία και την ένδοξη Ανάστασή Του.
Η αγία Ορθόδοξος Εκκλησία μας με σεμνοπρεπή καύχηση προβάλλει ‘’τον εαυτής κόσμον’’, τον ‘’κατάστικτον τοις μώλωψι και πανσθενουργόν’’ ερασμιώτατο Νυμφίον Της, τον Κύριον Ιησούν Χριστόν, που υπέφερε την οδύνη του Σταυρού και του θανάτου, και κατήλθε μέχρις ‘’Άδου ταμείων’’, για να αναστήσει ‘’παγγενή τον Αδάμ’’ σε μία νέα ζωή.
Η Ανάστασις του Κυρίου μας ως ιστορικό γεγονός έγινε βεβαίως μία φορά, ως πνευματική ποιότητα, επιλογή και πρόσκληση ζωής και αφθαρσίας επαναλαμβάνεται συνεχώς μέσα στην Εκκλησία, που είναι το μυστικό Του Σώμα. Η Ανάστασις του Χριστού σηματοδοτεί την αφετηρία μίας άλλης ζωής, της αιωνίου, που χαρίζεται ως επιλογή ελευθερίας σε όλους μας. Κάθε φορά που κοινωνούμε με πίστη, φόβο Θεού και αγάπη, στην Ορθόδοξη θεία Λειτουργία, του θεωμένου Σώματος και Αίματος του Αναστάντος Ιησού Χριστού, επιτελούμε ένα μυστικό Πάσχα. Ένα Πάσχα, που προσφέρεται σε όλους τους ανθρώπους, αλλά, που αγιάζει μόνον τους πιστούς. Διότι μόνο μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία και κυρίως με την ενσυνείδητη συμμετοχή μας στα θεία Της μυστήρια, κυρίως δε στην θεία Ευχαριστία, γινόμεθα μέτοχοι στην πληρότητα της αθανάτου χριστοζωής, που προσφέρει ο Αναστάς Σωτήρας μας.
Η πίστη στον Αναστημένο Κύριο, η σχέση μαζί Του στην Εκκλησία, η νέα ζωή, που καλούμεθα να ζήσουμε ως τέκνα της Αναστάσεως, μπορούν να δώσουν στον άνθρωπο το αληθινό νόημα του περάσματος από τη φθορά στην αφθαρσία, από την λύπη στη χαρά και στη ζωή.
Αυτός ο γλυκύτατος πασχάλιος χαιρετισμός είναι μία ομολογία πίστεως, μία στάση ζωής, αλλά και μία πηγή ακατάβλητης εμπνεύσεως, δυνάμεως και αισιοδοξίας. Στη σύγχρονη ζοφερή πραγματικότητα, όπου πολλά αμφισβητούνται και κρημνίζονται, αυτή η πίστη στην Ανάσταση του Χριστού είναι πολύτιμη δύναμη, καθώς δίδει στον πληγωμένο από την αμαρτία άνθρωπο μία σταθερή βάση, για να πατήσει στέρεα και να αγωνισθεί, για να ξανακερδίσει το δικαίωμα στην ελπίδα και την ζωή.
Στο θεανδρικό πρόσωπο του Αναστάντος Κυρίου μας Ιησού Χριστού, που μετέλαβε εκουσίως για την δική μας σωτηρία, της οδύνης των Παθών και του θανάτου, που αναστήθηκε εκ των νεκρών, για να ετοιμάσει ‘’τον δρόμο’’ για την ανάσταση όλων μας, που νίκησε με τον θάνατό Του τον θάνατο, που ανεκαίνισε οντολογικώς την αμαυρωθείσα από την αμαρτία φύση μας, θεμελιώνεται, καταξιώνεται, αγιάζεται, δικαιώνεται, αποκαθίσταται, θεούται ολόκληρη η ύπαρξή μας.
Μόνον διά του Αναστάντος Κυρίου της αγίας Εκκλησίας μας, που είναι το ζωντανό, το μυστικό και αιώνιο Πάσχα, μπορούμε να ζήσουμε και εμείς πραγματικό Πάσχα. Πάσχα, πού σημαίνει μετάβαση, πέρασμα από το σκοτάδι στο φως, από την σκλαβιά της αμαρτίας στην ελευθερία της όντως ζωής, από την κατάρα στην ευλογία, από την μικροψυχία στην αγάπη, από την φθορά στην αφθαρσία, από τον θάνατο στην ζωή, από την γη στον ουρανό.
Η Ανάσταση του Χριστού σηματοδοτεί την θέωση και την ανάσταση της ανθρωπίνης φύσεως συνολικώς αλλά και της ιδικής μας υποστάσεως προσωπικώς. Μέσα από το θαύμα της Αναστάσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού η ζωή και ο θάνατος αποκτούν άλλο νόημα. Δεν είναι ζωή πλέον το σύνολο των ιστορικών γεγονότων, αλλά η κοινωνία μας με τον Θεό. Δεν είναι θάνατος πλέον το τέλος της βιολογικής μας ζωής, αλλά η απομάκρυνσή μας από τον Χριστό. Ο πρόσκαιρος χωρισμός της ψυχής από το σώμα δεν είναι υπαρξιακός αφανισμός, αλλά προσωρινός ύπνος.
Ας αγωνισθούμε όλοι μας, με την χάρη του Αναστάντος θεανθρώπου, ώστε αυτό το Πάσχα να γίνει η απαρχή μίας νέας αναστάσιμης πορείας για τον καθένα μας προσωπικώς, για την κοινωνία μας, την Πατρίδα μας και τον κόσμο ολόκληρο. Χρόνια πολλά, ευλογημένα, αναστάσιμα!».
Τέλος, ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε πατρικώς στους συμπροσευχομένους πιστούς, που κατέκλυσαν, από νωρίς το πρωί, τον ιερό Μητροπολιτικό Ναό, για να εκκλησιασθούν και να μεταλάβουν, από το Ποτήριον της Ζωής, καθώς και στην συμπροσευχητικώς παρισταμένη Δήμαρχο Σερραίων κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, ευλογημένη και ψυχοσωτήριο Ανάσταση.
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως