Λόγος Αγίου Λουκά εις το Γενέθλιον της Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου

Λόγος Αγίου Λουκά εις το Γενέθλιον της
Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου

Ή συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων, εκα­τομμύρια και δισεκατομμύρια άνθρωποι, είναι άνθρωποι κοινοί, τους οποίους ή ‘Αγία Γραφή ονομά­ζει «λαόν της γης» (Δ’ Βασ. 15, 5). Γιατί τους ονομά­ζει έτσι; Γιατί αυτοί μοιάζουν με γκρίζο χορτάρι ή με χα­μόκλαδα. Δεν έχουν στη ζωή τους κάποιους ανώτε­ρους σκοπούς και επιδιώξεις, ο νους τους είναι πολύ επιπόλαιος και ασχολείται μόνο με τις βιοτικές μέ­ριμνες, τα γήινα αγαθά και τα καθημερινά προβλή­ματα. Άλλα όπως στους λόφους και στα βουνά, πού είναι σκεπασμένα με χόρτα και χαμόκλαδα, φυτρώ­νουν κάπου κάπου μεγάλοι κέδροι και τεράστιες βε­λανιδιές, έτσι και μεταξύ του λαού της γης αναδει­κνύει Κύριος ό Θεός κάποιους ανθρώπους πολύ με­γάλους, οι όποιοι έχουν υψηλή διάνοια, σκέψη πολύ βαθιά και ό λόγος τους έχει μεγάλη δύναμη. Έχουν θέληση πολύ ισχυρή και κατέχουν όλη την επιστη­μονική γνώση. Τέτοιοι άνθρωποι δημιουργούν μία νέα πιο τέλεια ζωή και αλλάζουν τις σχέσεις μεταξύ των κρατών και των λαών.

Αυτό βέβαια είναι πολύ σημαντικό, αλλά ασύγ­κριτα πιο σημαντικές είναι εκείνες οι ριζικές αλλαγές, τις όποιες πραγματοποιεί ο Θεός μέσω των πιο μεγάλων ανθρώπων, μέσω των μεγάλων ασκητών της ευσέβειας και της δικαιοσύνης, μέσω των μεγάλων ιεραρχών, των θαυματουργών και των οσίων. Στα έρ­γα των μεγάλων φιλοσόφων υπάρχουν πολλές αντι­φάσεις και συχνά οι άνθρωποι, οι όποιοι νομίζουν οτι μπορούν σε αυτούς να βρουν απάντηση σε μία παμπάλαια ερώτηση: «τι είναι ή αλήθεια», απογοη­τεύονται. Ή ιστορία της επιστήμης γνωρίζει πολλές περιπτώσεις όταν οι επιστημονικές θεωρίες, οι ό­ποιες θεωρούνταν ασάλευτες, έχαναν τη σπουδαιό­τητα τους μπροστά στα νέα επιτεύγματα της επιστή­μης.

Άλλα εντελώς διαφορετικά είναι τα πράγματα στην περιοχή του πνεύματος, στην περιοχή της ανώ­τατης θεολογικής γνώσης. Εκεί όλα είναι απαρασάλευτα και αιώνια. Πριν λίγο καιρό γιορτάζαμε την ημέρα του μαρτυρικού θανάτου του Προδρόμου και Βαπτιστού του Κυρίου Ιωάννου, για τον όποιο ο Κύ­ριος μας ο Ιησούς Χριστός είπε, ότι μεταξύ των γεν­νηθέντων από τις γυναίκες δεν εμφανίστηκε μεγαλύ­τερος από αυτόν. “Έτσι ό Κύριος τον τοποθέτησε πιο πάνω από όλους τους σπουδαίους επιστήμονες, τους φιλοσόφους και τους καλλιτέχνες. Αυτόν, πού υπήρχε σε μέγιστο βαθμό φορέας του Αγίου Πνεύ­ματος και διάκονος της ανώτατης αλήθειας, τον ανέ­δειξε ενώπιον όλης της ανθρωπότητας ως τον πιο άξιο άνθρωπο.

Πριν λίγο καιρό, την ημέρα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, σας έλεγα για το γεγονός ότι ο Κύριος και ο Θεός μας ο Ιησούς Χριστός τοποθέτησε τον Πρόδρομο Του πάνω από όλους τους γεννηθέντας από τις γυναίκες, δεν άφορα την Υπεραγία Παρθένο Μαρία, επειδή αυτή βρίσκεται πάνω ακόμα και από τα Χερουβείμ και τα Σεραφείμ.

“Αν την γενέθλια ήμερα των μεγάλων ανθρώπων την τιμούμε και την γιορτάζουμε με πολύ σεβασμό, τότε με ποια χαρά πρέπει να πανηγυρίζουμε σήμε­ρα, τιμώντας την γενέθλια ημέρα Εκείνης, από την οποία έλαμψε ο Ήλιος της Δικαιοσύνης, ο Κύριος και Θεός μας ο Ιησούς Χριστός, ο Όποιος από αυτή έλαβε την ανθρώπινη σάρκα. Στο απολυτίκιο της με­γάλης αυτής γιορτής ακούμε τα θαυμάσια λόγια: «Ή Γέννησίς σου Θεοτόκε, χαράν εμήνυσε πάση τη οι­κουμένη…». Για όλη την οικουμένη, όχι μόνο για το ανθρώπινο γένος, άλλα και για τον κόσμο τον αό­ρατο, για τον κόσμο των αγγέλων έλαμψε σήμερα ή μεγάλη χαρά. Πάνω, λοιπόν, από όλους τους μεγά­λους ανθρώπους, πάνω ακόμα και από τον Ιωάννη τον Πρόδρομο, πάνω από τους Αρχαγγέλους και τους Αγγέλους τοποθέτησε Κύριος ο Θεός την Υπεραγία “Άχραντο Παρθένο Μαρία. Και βεβαίως δικαίως της έδωσε αυτή την θέση, επειδή σε αυτήν εσκήνωσε το “Άγιο Πνεύμα, για να γίνει αυτή γήινη Μητέρα του Προαιώνιου Υιού του Θεού, του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Το Πανάγιο Πνεύμα του Θεού έκανε την καρδιά της Μαρίας σε ασύγκριτο βαθμό πιο καθαρή από την καρδιά όλων των ανθρώπων. Την καθαρότητα της καρδιάς την θεωρεί ο Κύριος μας ο Ιησούς Χριστός το πιο σημαντικό από όλα τα άλλα, για αυτό και είπε στους μακαρισμούς: «μακάρι­οι οι καθαροί τη καρδία, ότι αυτοί τον Θεόν όψονται» (Ματθ. 5, 8). Ή αδιάλειπτη κοινωνία με τον Θεό, ή θεωρία του προσώπου Του είναι ή μεγαλύτε­ρη ανταμοιβή, πού ο Κύριος Ιησούς Χριστός υπό­σχεται σε αυτούς πού τηρούν τις εννέα αυτές εντολές, πού τις ονομάζουμε μακαρισμούς.

“Ας θυμηθούμε τί λέει ο Σωτήρας μας για την ανθρώπινη καρδιά. Ό λόγος Του μας εξηγεί γιατί Αυτός εκτιμά τόσο πολύ την καθαρότητα της καρ­διάς. Είπε ο Κύριος:«Έσωθεν γάρ εκ της καρδίας των ανθρώπων οι διαλογισμοί οι κακοί εκπορεύο­νται, μοιχείαι, πορνείαι, φόνοι, κλοπαί, πλεονεξίαι, πονηρίαι, δόλος, ασέλγεια, οφθαλμός πονηρός, βλα­σφημία, ύπερηφανία, αφροσύνη- πάντα ταύτα τά πο­νηρά έσωθεν εκπορεύεται και κοινοί τον ανθρώπων» (Μκ. 7, 21-23). “Αν έτσι είναι τα πράγματα και αν, σύμφωνα με το λόγο του Χριστού, οι ρίζες του κα­κού βρίσκονται στην ανθρώπινη καρδιά, τότε σίγου­ρα από την ίδια την καρδιά εκπορεύονται και όλοι οι καλοί και καθαροί λογισμοί και πράξεις. Επειδή ή καρδιά είναι το κέντρο της αγάπης και ή αγάπη είναι πλήρωμα όλου του νόμου.

Ή καρδιά της Υπεραγίας και Άχραντου Παρθέ­νου Μαρίας σκορπούσε το φως της εξαιρετικής κα­θαρότητας και αγάπης όχι μόνο στον γήινο κόσμο. Ή ημέρα της λαμπροφόρου γεννήσεως της «χαράν εμήνυσε πάση τη οικουμένη», σε όλο τον κόσμο των ασωμάτων δυνάμεων.

Να φυλάμε και εμείς, αδελφοί μου και αδελφές, στις καρδιές μας τη χαρά της λαμπροφόρας και μα­κάριας ημέρας της γεννήσεως της. “Ας προσπαθή­σουμε με όλες τις δυνάμεις μας να κρατάμε πάντοτε την καρδιά μας καθαρή, για να είμαστε άξιοι της αγάπης της Παναγίας, ή όποια πάντα πρεσβεύει για μας ενώπιον του Υιού της του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, στον Οποίο, μαζί με τον “Άναρχο Πατέρα και το Πανάγιο Πνεύμα, ανήκει δόξα, τιμή και προσκύνηση εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.

Κατάθεση της Τιμίας Ζώνης της Υπεραγίας Θεοτόκου

Κατάθεση της Τιμίας Ζώνης
της Υπεραγίας Θεοτόκου

Η Εκκλησία μας τιμά σήμερα τη Θεοτόκο και οι πιστοί ζητούν τη χάρη της, δια της προσκυνήσεως της Αγίας Ζώνης.

Πρόκειται για ακόμη μία θεομητορική εορτή, που αφορά το ιερό γεγονός της κατάθεσης της Τιμίας Ζώνης της Υπεραγίας Θεοτόκου. Με τον όρο κατάθεση δηλώνεται η μεταφορά της Ζώνης της Παναγίας στο ναό της Θεοτόκου των Χαλκοπρατείων, στην Κωνσταντινούπολη.

Το θαυμαστό αυτό γεγονός τοποθετείται χρονικά στο έτος 395, όταν αυτοκράτορας ήταν ο γιος του Μεγάλου Θεοδοσίου, ο Αρκάδιος. Μαζί με το γεγονός της κατάθεσης γιορτάζεται και το μεγάλο θαύμα, που συνέβη 410 χρόνια μετά απ’ αυτήν την ιερή πράξη και αφορά στη θεραπεία της Ζωής, συζύγου του αυτοκράτορα Λέοντα Σοφού, που επιτεύχθηκε με το άνοιγμα της Αγίας Σορού και την τοποθέτηση της Αγίας Ζώνης πάνω στην ασθενούσα βασίλισσα.

Η Τιμία Ζώνη, που είχε αρπαγεί σε κάποια επιδρομή από τους Βουλγάρους, αφιερώθηκε το έτος 1101, από το βασιλιά των Σέρβων Λάζαρο, στον Άθωνα, όπου και βρίσκεται θησαυρισμένη μέχρι σήμερα.

Εορτάζουν πολλοί ναοί με την επωνυμία Αγία Ζώνη. Επίσης, η θεομητορική αυτή εορτή έχει και την ονομασία Παναγία των Παίδων. Ναό της Παναγίας των Παίδων έχουμε στο Έξω Μετόχι και στο Μένικο.

Σήμερα με την εορτή της κατάθεσης της Τιμίας Ζώνης της Παναγίας μας, ολοκληρώνεται το Εκκλησιαστικό έτος. Η χάρη της ας μας ευλογεί πάντοτε, ώστε και με την αυριανή έναρξη του νέου εκκλησιαστικού έτους, να βαδίζουμε στο δρόμο που οδηγεί, με ταπείνωση και άσκηση, στη βασιλεία των ουρανών, με υπακοή στο θέλημα του Θεού και τις πρεσβείες της Κυρίας Θεοτόκου να μάς συνοδεύουν πάντοτε.

Είναι αναγκαίες οι πρεσβείες της Παναγίας μας για να έχουμε αγάπη, ενότητα και αλληλεγγύη μεταξύ μας και με θάρρος να αντιμετωπίζουμε τους ορατούς κα αοράτους εχθρούς στον καθημερινό βίο.

Σερρών Θεολόγος: «Πλησιάζουν καιροί φρικτής ανελευθερίας, που ο άνθρωπος θα γίνει δούλος των δημιουργημάτων του!» (29/08/2024)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σερρών Θεολόγος: «Πλησιάζουν καιροί φρικτής ανελευθερίας,
που ο άνθρωπος θα γίνει δούλος των δημιουργημάτων του!»

29-08-2024

Τον προστάτη και έφορό της, Άγ. Ιωάννη τον Πρόδρομο, εόρτασε πανδήμως και η παλαίφατος ιερά Μονή Τιμ. Προδρόμου Σερρών, την 29 Αυγούστου 2024, ημέρα κατά την οποία, η αγία, Ορθόδοξος Εκκλησία μας σεμνοπρεπώς ποιεί ανάμνησιν της Αποτομής της Τιμ. Κεφαλής του μεγάλου Προφήτου.

Προ της απολύσεως της θ. Μυσταγωγίας, ιερουργούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου και με την συμπροσευχητική παρουσία των Βουλευτών του Νομού Σερρών κ. κ. Φ. Αραμπατζή, Θ. Λεονταρίδη και Αν. Χατζηβασιλείου, του Αντιπεριφερειάρχου Σερρών κ. Π. Σπυρόπουλου, της Δημάρχου Σερραίων κ. Β. Μητλιάγκα, εκπροσώπων των Στρατιωτικών και Αστυνομικών Αρχών του τόπου και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Σερρών, καθώς και πλήθους φιλέορτων χριστιανών, ευλογήθηκαν τα εόρτια κόλλυβα του Αγίου και ακολούθως τελέσθηκε, κατά το έθος, η ακολουθία του Αγιασμού στην φιάλη της ιεράς Μονής.

Ο Σεβ. Ποιμενάρχης της των Σερρών και Νιγρίτης Εκκλησίας κ. Θεολόγος, εμπνεόμενος από τον θαυμαστό βίο του Αγ. Ιωάννου του Προδρόμου, εκήρυξε τον θείο λόγο, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων και τα εξής:

«Ο Προφήτης και Βαπτιστής του Κυρίου μας, Ιωάννης, εσύναξε και πάλιν εφέτος τους φιλάγιους χριστιανούς στην περίφημη και στολισμένη με αγιότητα και ιστορικότητα αυτή Σταυροπηγιακή, Προδρομική μάνδρα, την ηγιασμένη μεν, από τους ασκητικούς ιδρώτες, τις προσευχές, τους πνευματικούς κόπους και τα αίματα των ανά τους αιώνες ενταύθα ενασκουμένων αδελφών, ιστορικωτάτη δε και ευφήμως γνωστή κατά τους χρόνους της σκληρής τυραννίας στους οθωμανούς Τούρκους, ως ‘’Μονή των ελληνικών Γραμμάτων’’, ως καταθέτουσα μαρτυρία ορθοδόξου πίστεως, πνεύματος, αλλά και ελληνικού Πολιτισμού.

Ο μέγιστος των Προφητών, ο θείος Πρόδρομος και Βαπτιστής του Κυρίου μας, ο πανάγιος Ιωάννης, στον οποίο, η αγία Εκκλησία μας έχει αποδώσει τον υψηλό χαρακτηρισμό του Τιμίου, μας εσύναξε στο ιερό αυτό ενδιαίτημά του, με σκοπό να θρέψει πνευματικώς, να αφυπνίσει συνειδήσεις, να ενδυναμώσει ανθρώπινες ψυχές τσακισμένες από την αμαρτία.

Ο Άγ. Ιωάννης ο Πρόδρομος, διαφυλάσσει με τους ασκητικούς του αγώνες, την καθαρότατη και χριστοκεντρικότατη ζωή και μαρτυρία του, την πραγματική αξία, την τιμή και τον προορισμό του ανθρώπου, που συνίσταται στο να γίνεται, δηλαδή, με την χάρη του Θεού, ουρανοπολίτης, συνόμιλος των αγγέλων, κληρονόμος και συγκληρονόμος της Βασιλείας του Θεού. Αυτήν την κορυφαία τιμή και αξία του Θεού προς τον άνθρωπο, διεφύλαξαν και οι άγιοι της Εκκλησίας μας, ως ο σήμερον λαμπρώς εορταζόμενος Τίμιος Πρόδρομος.

Με λόγο καθαρό, δυνατό, παιδαγωγικό, φιλάνθρωπο, ανιδιοτελή, απροσωπόληπτο, χωρίς να εξωραΐζει τα ανθρώπινα πάθη και τις αδυναμίες, ιδίως των εξουσιαστών της εποχής του, η θεοκίνητη και ασυμβίβαστη φωνή του Τιμίου Προδρόμου, μέσα στην πνευματική έρημο της ανθρώπινης αμαρτίας και παρακμής, ήλεγχε την ασυδοσία ενός ξεδιάντροπου ηγεμόνος, του Ηρώδη, ο οποίος, με προκλητική ασέβεια, αναίδεια και αλαζονεία καταπατούσε τον θείο νόμο, αλλά και την ανθρώπινη τιμή και αξία και οδηγούσε έναν ολόκληρο λαό σε ηθική και πνευματική εξαχρείωση και παρακμή.

Ο σύγχρονος άνθρωπος, δυστυχώς, στις αποκαρδιωτικές ημέρες μας, ως αυτοείδωλο του κακού του εαυτού, μετατρέπεται από θεοτίμητο πρόσωπο, σε ψυχρό αριθμό και άνευρο άτομο. Οι ολισθηροί δρόμοι της αντιθεΐας, που υιοθετούνται σήμερον, προσέξατε αντιθεΐας λέγω και ουχί αθεΐας, οδηγούν στην υιοθέτηση επιλογών ζωής, πράγματι καταστροφικών, απαξιωτικών, ανελεύθερων. Ο ίδιος ο άνθρωπος, ‘’εν τιμή ων, ου συνήκεν’’ και κατήντησε εμπορεύσιμο είδος και αντικείμενο συναλλαγής στο βωμό ανομολόγητων συμφερόντων και σκοπιμοτήτων, ώστε, όπως λέγει ο μεγάλος ποιητής μας, Γεώργιος Σεφέρης, πράγματι, ‘’ο άνθρωπος κατάντησε πραμάτεια’’.

Φτάνουν ημέρες πονηρές και σκοτεινές, καθώς προωθείται εντέχνως και δολίως και με την χρήση, ή μάλλον την κατάχρηση της σύγχρονης τεχνολογίας, η πλήρης υποδούλωσις και ο τυραννικός έλεγχος, ακόμη και στις μικρότερες λεπτομέρειες της ζωής των ανθρώπων. Ο δημιουργός, οσονούπω, θα κατασταθεί δούλος των δημιουργημάτων του! Η αγία μας Εκκλησία έχει υποχρέωση να αρθρώσει με σύνεση και συναίσθηση της ευθύνης Της, λόγο προφητικό, προδρομικό, απροσωπόληπτο, καθαρό, αφυπνιστικό, ευαγγελιζομένη την αλήθεια, που ελευθερώνει και αγιάζει τον άνθρωπο και καλούσα τον λαό σε μετάνοια και πνευματικό αγώνα προς ανάσχεση της πλημμυρίδος του κακού, που αγωνίζεται να κυριαρχήσει στον κόσμο μας.

Είθε, ο Τίμιος Πρόδρομος να εμπνεύσει στις ψυχές όλων μας το πνεύμα της καθαράς πίστεως στον Ιησούν Χριστόν, της καθαρτικής μετανοίας και του σεβασμού της τιμής και της αξίας του θείου θελήματος, που ως επιλογή ζωής και ελευθερίας διασφαλίζει την ιερότητα, την μοναδικότητα, το κάλλος και την ελευθερία του ανθρωπίνου προσώπου. Να μείνουμε πιστοί στην αγία ορθόδοξη πίστη μας, την μόνη αληθινή πίστη, χωρίς καμμία απολύτως έκπτωση και στην ιερά παράδοσή μας, που ανέστησε και εζωογόνησε αυτήν την Πατρίδα».

Σε αποστροφή του λόγου του, ο Σεβ. κ. Θεολόγος, αναφέρθηκε και στο πάντοτε επίκαιρο θέμα της επιστροφής των κλαπέντων ιερών κειμηλίων στην Εκκλησία των Σερρών, κατά τα έτη 1913,1917 και 1942.

«Έχουμε ένα ‘’αγκάθι’’ στις ψυχές μας, είπε ο Σεβασμιώτατος, που αιμορραγεί, το πάντοτε ανοικτό για εμάς ζήτημα της επιστροφής των βιαίως αφαιρεθέντων Μητροπολιτικών και μοναστηριακών κειμηλίων, υπό της γείτονος χώρας Βουλγαρίας. Κανείς δεν δικαιούται να κτίζει ιστορία, πολιτισμό και ύπαρξη με κλεμμένα υλικά, όπως κάνουν, δυστυχώς, σε άλλο βεβαίως επίπεδο, το προς βορράν νεότευκτο γειτονικό Κρατίδιο, αλλά και ο εξ ανατολών, πάντοτε απρόβλεπτος και ιδιόρρυθμος γείτων, που συνεχίζουν, δυστυχώς, μία επικίνδυνη ρητορική ανιστόρητων προκλήσεων και προσβολών. Τα ιερά σεβάσματα και κειμήλια της Σερραϊκής Εκκλησίας, οι εικόνες, τα σκεύη, τα άμφια, τα ξυλόγλυπτα, τα αυτοκρατορικά χρυσόβουλα, τα σιγίλλια και τα περγαμηνά, είναι απαίτηση και όχι παράκληση, να επιστρέψουν στους χώρους που ανήκουν! Στην Εκκλησία των Σερρών, στα περίβλεπτα Μοναστήρια και στους παλαιφάτους Ναούς Της και στις υπόλοιπες Ιερές Μητροπόλεις της Ανατολικής Μακεδονίας.

Η δικαία αυτή απαίτηση της επιστροφής των εκκλησιαστικών κειμηλίων, ως έργον δικαιοσύνης και ιστορικής αληθείας, είναι πάντα επίκαιρη και ανοικτή!».

Τέλος, ο Σεβασμιώτατος, επικαλέσθηκε πατρικώς, τόσο στην οσιωτάτη Ηγουμένη, μον. Φεβρωνία και σε ολόκληρη την αδελφότητα της ιεράς Μονής, όσο και στους πολυπληθείς ευσεβείς προσκυνητές, την χάριν του Τιμ. Προδρόμου και διενεμήθη σε όλους το πατροπαράδοτο μοναστηριακό κέρασμα.

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Σερρών Θεολόγος: «Ανάγκη ειλικρινούς μετανοίας για αναστροφή του παρακμιακού κλίματος των ημερών μας» (29/08/2024)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σερρών Θεολόγος: «Ανάγκη ειλικρινούς μετανοίας για
αναστροφή του παρακμιακού κλίματος των ημερών μας»

29-08-2024

Τον μέγιστο ανάμεσα στους ανθρώπους, Προφήτη και Βαπτιστή του Κυρίου μας, Άγ. Ιωάννη τον Πρόδρομο, εορτάζει και εφέτος ιεροπρεπώς η αγία Εκκλησία μας.

Την Τετάρτη 28 Αυγούστου 2024, που η αγία Ορθόδοξος Εκκλησία μας, αφ’ εσπέρας ποιεί ιεροπρεπώς ανάμνησιν της Αποτομής της Τιμ. Κεφαλής του μεγάλου Προφήτου, ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος, χοροστάτησε στον πανηγυρικό Εσπερινό, που τελέσθηκε στο ομώνυμο ιερό μετοχιακό Παρεκκλήσιο της ως είρηται παλαιφάτου Προδρομικής μάνδρας στην πόλη των Σερρών.

Προ της απολύσεως της ιεράς Ακολουθίας, ο Σεβ. Ποιμενάρχης της Σερραϊκής Εκκλησίας κ. Θεολόγος, επικαλέσθη πατρικώς στους πολυπληθείς ευσεβείς προσκυνητές την χάριν του Τιμ. Προδρόμου, σημειώνοντας μεταξύ άλλων και τα εξής:

«Ας υψώσουμε, αδελφοί, χείρας ικέτιδας ενώπιον του αγίου Θεού και ας καλέσουμε ως πρέσβη και δάσκαλο της ζωής μας τον Τιμ. Πρόδρομο, τον Απόστολο και Μάρτυρα και Προφήτη, ώστε να εμπνεύσει στις ψυχές μας το πνεύμα της μετανοίας και του σεβασμού του θείου θελήματος, που ως επιλογή ζωής και ελευθερίας διασφαλίζει την ιερότητα, το κάλλος και την ελευθερία του ανθρωπίνου προσώπου. Χρόνια πολλά κι ευλογημένα!».

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως